lördag 13 juni 2015

PERGOLA-BYGGE, DEL 2





HEJ VÄNNER!

Hur mår ni idag? Har ni sett på vårt vackra brudpar? Ja, det är ju så
man dör en smula... Och så COOLT och modernt! Helt galet egentligen
med gospelsången på slutet av vigseln! Jag hörde mig själv säga: -WHAT??!
På ett positivt sätt! Ett brudpar i tiden! Hurra för de nygifta!

Under tiden som vi tittade med ett öga på tv-n och vigseln så höll vi det
andra på bygget som fortgår i en rasande fart! Nu är pergolan nästan färdig!
Det är bara glastaket som fattas och de fladdriga gardinerna...
Till taket behövs lite fler gubbar då det väger så mycket så det inte går att
lyfta på endast två man. Och då menar jag inte HELA taket utan per del och
det är 4 delar jämt fördelade över limträbalkarna. Rejäla grejor.





En liten sneak-peak på det hela.
Slutresultatet hoppas jag kunna visa er myyyycket snart!
Behöver jag säga att jag är mer än nöjd...

Nu dags att bänka sig lite framför tv-n och se på nån film.
KRAM
Judita

9 kommentarer:

  1. Titta så fint det kommer bli! KUL!!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Åh vad spännande, kommer bli superfint. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Ja, jisses. Vigseln, musiken, kärleken och talen! Så coolt!

    Vad snyggt det kommer att bli med er pergola!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Kommer såklart bli superfint, ska bli så kul att se det färdiga resultatet!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Hejsan. Är i farten och ska måla huset. Jag undrar vad ni har för ncs kod på huset? Ser så fräscht ut.
    Hälsningar Anette.

    SvaraRadera
  6. Hi, Really great effort. Everyone must read this article. Thanks for sharing.

    SvaraRadera
  7. Tokfint! Verkligen fint att bygga en pergola där på uteplatsen, ombonat och mysigt. Ska bli kul att se slutresultatet :)

    Midsommarkramizar aka

    SvaraRadera
  8. Hej. Vi har byggt liknande pergola men har inte hittat glastak i tillräckligt stora mått. Ert ser ut så som vi vill ha det. Var köpte ni ert glastak? Maila mig gärna då jag tror jag kommer missa ditt svar här. a.e.holm@telia.com
    Mvh, Elisabeth
    I en fd kyrka utanför Jönköping

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).