lördag 6 juni 2015

NU ÄR DET KLIPPT!




HEJ VÄNNER!

Hoppas ni haft en riktigt trevlig Nationaldag!
Själv har jag ägnat dagen till att vara "frisör"! Till våra buxbom.
Ja, de behövde en klipptid  så jag fick rycka in, haha! Det var riktigt
roligt! Har aldrig klippt buxbom förut så jag körde lite på känn och 
med tungan rätt i mun blev de riktigt runda och fina. Jag är nöjd!
Ni ser några på bilden som är kvar att fixas till och så yviga såg de ut
förut allihop, innan jag kom farandes med sekatören.




En annan sak som jag blev ännu mer nöjd med är min lilla idé som
jag kom på för ett tag sedan och som min morbror-snickarn fixade till
i ett nafs. Idag blev skapelsen färdig. En nästan tre meter
platsbyggd långbänk på ena  altanen. Även bordet fick nya brädor
och förlängdes med en meter.
Nu får mååånga gäster plats här och det blev så fin!






Nu återstår bara att slipa altanen, vitpigmentera den igen, som vi gör varje
år och SEN, sen börjar snickrandet med PERGOLAN! Vi mäter och planerar och
funderar på hur vi vill ha den. Virket är inhandlat så imorgon kommer sågen
att gå på högvarv och sen... sen ska ni få se!

KRAM!
Judita



19 kommentarer:

  1. Skicka över morbror... behöver ett förråd på baksidan... ; )

    SvaraRadera
  2. Snyggt med en ovanlig lösning (den platsbyggda bänken)! Härlig med stor plats för gäster. Vårt trädäck skulle också behöva sig en omgång. Men eftersom vi ska gräva och ratta runt en del i trädgården på semestern så tror jag det är bäst att ta vitpgimenteringen efteråt. Misstänker att det kommer att vara en hel del jordiga skor som kommer att traska fram och tillbaka under trädgårdsfixet.

    Jättefina buxbom också. Gillar såna.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar altan du har ! Såå snyggt med buxbomslådorna i stenarna! Här har häckar och tujjor trimmats så det ser riktigt välskött ut ;)
    Allt gott till dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Gah så snyggt!!! Hela alltet, altanen, lådorna, bänken - love it!!! Den där bilden med bänken sparar jag i min pinterest då vi pratade om en igår, till vår blivande altan som ska sträcka omgärda hela vår nya entré så småningom. Ja, inte detta års projekt alltså;-))
    Vi var ute och fixade hela dagen, så det var inget särskilt firande alls här faktiskt;-)
    Ha en fin söndag! Själv ska jag gå på Feng Shui kurs:))
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Underbart, perfekt, jag flyttar in!! Ser fram emot att få se pergolan sen, kommer bli grymt!
    Vi har precis beställt en färdig, som jag hoppas kommer i veckan som kommer. Pergola paviljong från Jabo blev det. Skulle byggt en själva först men valde denna för att den är lätt att montera ner om man vill flytta på den, och så tyckte vi såklart att den var snygg! Stilren i svartgrå pulverlackad stål och med naturvitt tak i tyg.

    Ha en gooooo söndag vackra,
    Kram Catta

    SvaraRadera
  6. Men åååå så snyggt!
    EN sån bänk har jag önskat mig i en massa massa år.. jag vill ha en där man kan lyfta på locket och stoppa i dynorna där...
    Å tänk att du är frisör också..du bär på många titlar du...;)
    Ha en toppendag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Vilken talang! Underbart hus ni har!

    SvaraRadera
  8. Vilken talang! Underbart hus ni har!

    SvaraRadera
  9. Gah, supersnyggt! Duktig frissa är du också minsann :) Den där bänken blev ju kanon där, som du säger, rymmer många när det behövs platser. Och sedan blev det ju himla fint och ombonat också!

    kramar aka

    SvaraRadera
  10. Fina de blev, de är säkert supernöjda med sin frisör;)
    Här har vi fixat såna där vita blomlådor (ja, de är inte vita än men imorgon ska de målas) och det har jag inspirerats till av dig efter bilderna på din blogg! :)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Fint blir det, men vilket jobb. Phu!! Ring Trädgårds Göran!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Så fint! Platsbyggd bänk har jag funderat på att ha under köksfönstret. Ser så mysigt ut!
    Bygga pergola, spännande!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  13. Men gud så himla snygg altan... Älskar det där med stenarna... Så snyggt!!

    SvaraRadera
  14. Snyggt! Ska bli spännande att se pergolan.Läckert bord, vet du vart benen kommer ifrån?
    Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lina!
      Underredet till bordet är av svart metall och har några år på nacken. Det är av märket Brafab men jag vet inte om det finns kvar i deras sortiment.
      Kram!

      Radera
  15. Hej!
    Jag är jättenyfiken på erat hus, främst planlösningen och hur ni har det runt huset med entréer och altan? Tycker ni verkar ha det riktigt fint.
    Lev och må!

    SvaraRadera
  16. Åh, så fint. Verkligen stilfullt.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  17. Nice post, things explained in details. Thank You.

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).